24-25nov2012 concurs Vertical Step Maraton

Concursul de la Vertical este de fapt o "boulderiada", in care cine rezista mai mult sau are o tactica mai buna pe parcusul a 2 zile este castigator.

Sambata a fost ziua de bouldering.
Eu am fost in prima grupa asta insemnand ca a trebuit sa ma trezesc de dimineatza, ceea ce nu este rau, insa cataratul de dimineatza de la ora 9 jumate, atunci cand nu esti obisnuit, poate fi o problema.

Anemajatorii au facut treaba buna in calificari, reusind sa diferentieze concurentii. De data asta stiam ca toate trasee sunt cotate la fel asa ca am dat drumul la volum.
Jean a facut un traseu albastru, nu neaparat greu insa trebuia sa fii proaspat pentru el. L-am incercat cam jumate de ora, am simtit ca as fi putut sa fac insa imi manca prea multe resurse iar cum eram si in prima grupa nu stiam exact daca o sa fie repetat sau nu. Oricum ca concurenti am fost doar 60 si ceva la masters, ceeea ce nu inseamna foarte mult.

Au lipsit cativa baieti puternici si nu mi-am facut grija ca nu prind finala, mai ales ca era de 8 si mai ales ca am reusit sa fac un traseu verde, nerepetat in grupa mea, intr-un fel diferit fata de cum fusese el gandit. S-a dovedit insa ca traseul ala nu mi-a adus multe puncte pentru a fost repetat de mai multe ori in grupa a doua. Mi-au ramas inca 3 trasee pe care le-as fi putut face, insa nu am mai avut piele, power si motivatie stiind ca o sa prind finala daca nu se intamplau ceva miracole in grupa a doua. Un traseu din calificari nu a avut nicio repetare. Miracolul s-a intamplat in sensul ca cei din a doua grupa s-au interesat de ce s-a facut si de cum au iesit traseele, asa ca in finala m-am calificat dupa locul 7.

Finala la boulder a fost un haos organizatoric.
Prefer insa sa nu intru in detalii. In finala am mers bine insa am facut niste mici greseli care m-au costat mult, ajungand la final pe locul 6.

Despre ce mici greseli vorbesc aici : la primul bloc am ratat o priza de picior, asta pentru ca erau marcate cu stickere si pentru ca erau multe alte prize pe panou, oricum ar fi trebuit sa fiu mai atent. I-am dat o incercare, cea mai buna, fara sa folosesc piciorul ala. Apoi l-am vazut insa am fost la limita de fiecare data.  Am cazut din top, atingand topul de fapt, de 3 ori. La fel si ceilalti. Intermediara din prima.

La traseul numarul 2, plecare ok, la care m-am gandit ca o sa acrosej cu calcaiul la mana si pentru ca papucii Jet7 s-au cam tocit, am luat 5.10 Dragon, care insa find noi, nu au tinut pe o priza mare, verde care se comporta ca o fata cazuta. Asa ca am ramas in miini de vreo 2 ori, lucru care mi-a mancat din energie, cazant iarasi la top. La traseul asta doar Dan a dat top, Jean fiind urmatorul care s-a miscat mai bine, in sensul ca stat pentru putin in top, dar nu l-a controlat. Intermediara din prima.

La traseul numarul 3, nu am reusit sa imi transfer corpul in partea dreapta sa pun picioarele la aderenta asa ca nu am reusit sa ma misc pana la top. Aici au facut top Petrescu, Rus si Jean . Dan nu reusit si nici Robert care a fost f aproape. Intermediara din a 3-a insa in foia arbitrilor nu a aparut. Am vb cu "seful arbitrilor" Oliver, insa el nu fusese pe faza sa vada. Am lasat-o moarta pentru ca oricum nu se schimba nimic in clasamentul final.

In final Dan a iesit pe 1 , Rus pe 2 si Petrica pe 3. Eu pe 6.

Duminica a fost escalada.
Desi planul initial era sa merg la Bratilesti, asta s-a schimbat cand Kobe a sadit samanta, a lansat provocarea: "boulderistii sa nu se traga pe cur si sa se dea si la escalada":)).
Asa ca duminica dimineatza, pe la 9 jumate am ajuns la sala inca adormit.
In calificari au fost 8 trasee(parca), din care am reusit sa catar 5, toate din prima. Doar unul singur era mai "andurant", insa fiind prize bune, nu m-am resimtit si i-am dat top, tot flash.
 Am intrat in ultimul sfert de ora si pe 2 trasee mai tari, unu nefacut in grupa mea si unul facut doar de francezu' si Dan Ungu, insa nu am avut timp sa le lucrez.

Am mers mai bine decat ma asteptam in calificari, credeam ca o sa fie mai greu sau ca o sa ma umflu mai rau, m-am simtit insa in largul meu, probabil din cauza amenajarii, cu trasee cu "pasi" .

Seara am intrat in cea de-a doua finala in 2 zile. Am luat-o ca pe un antrenament. Al 4-lea in 2 zile.
Fizic ma simteam ok, insa pielea m-a tradat oarecum pentru ca abia mai tineam prizele, si nu din cauza durerii ci pur si simplu, fara un strat serios de piele, degetele imi traspirau foarte rau.

Ne-am incalzit in vestiar fiecare cum am putut. Pratic nu am avut nici un panou de incalzire inainte de intrare in finala la escalada. . Poate data viitoare se va tine cont si se va avea grija de cei din finala.

In finala au fost 2 trasee, unul portocaliu, mai scurt si cel de-al doilea mai lung.


La primul traseu am mers bine, insa nu am fost destul de hotarat la o miscare dinamica si nu am intrat bine pe o "scursa", asa ca am aterizat f rapid jos. Am mers pana unde au ajuns si ceilalti, mai putin Neghi care a tinut priza si apoi a cazut. Francezu si Rus care au mers mai departe dar nu au dat top.

La traseul al doilea aventura a fost scurta. Din cauza reflectoarelor si a timpului scurt (pentru mine) de vizionare, am ratat o priza cu care se trecea mai usor in partea de jos a traseului, si am incercat sa fac o miscare dinamica la un bidoigt pe care insa l-am ratat. Si am venit iar jos. In acelasi punct s-au oprit mai multi care nu au vazut priza respectiva, sau nu au tinut-o minte. Eroare de amenajare sau nu important e ca se trecea si fara, un pic mai greu, dar se trecea. Rus iar a mers bine , insa doar Francezu a ajuns in top.
La escadala am iesit pe 8. Fiind primul concurs de escalada la care am fost la panou in stilul asta de cativa ani zic ca a fost ok.Tot timpul e loc de mai bine :D

Alte lucruri pe care le-as mentiona :  

Lipsa arbitrilor in calificari la boulder. La cat a fost taxa s-ar fi putut vorbi cu niste oameni dinainte sa stea sa noteze traseele. Arbitrii la finala au fost luati "din public" inainte de finala, fara a avea o experienta in arbitraj sau in finale.
Concursul asta a fost gandit pentru profit. Un lucru bun, insa cand se face rabat de la calitate lucrurile nu mai sunt chiar asa ok.
Dicoi de la Cluj a pus muzica in finala.
Nivelul e asa cum e. Lumea se da la boulder la sala si la escadala la stanca.
Francezu si Neghi au venit doar la escalada.
Ungureanu a castigat la overall.

Ca idee de final as spune ca un concurs inseamna mult mai mult decat amenajarea unor trasee.


Comentarii